RSS

A Story From My Virtual World

03 May

This is a story that I wrote as I practice writing a new language. Using scenes I captured from my favorite virtual world, the plan is to create a dream sequence or a series of stories to help me master Norsk. The original posting can be found in En Liten Prikk.

DRØMMENE: I SKOGEN

Jeg ligger i senga mi og lese ei bok og da jeg lukket øynene mine. Når jeg åpnet det, er jeg sjøkke.

Jeg er i mørke skogen. Der er flere trær overalt. Den gressene er som høy  som meg selv. Jeg kan hør den merkelige høres av insektene…på føtene min, på rygger min, på ører min som om de synger og forteller meg at de skal spise meg. Jeg kan føl dem krypende kroppen min. Den insektene er overalt! Jeg mener jeg har å gå! Så jeg løper og løper! Jeg ikke vet som hvor jeg løper. Jeg trenger å flykte fra skogen. Jeg løper hele veien til fjellet. Jeg løper før jeg kan ikke bære min tunge kroppen lenger.

Det er natten. Jeg kun iført min favoritt hvit bluse uten ermer og korte bukser. Luften er kald og jeg glemte å bringe jakka min. Jeg har bare en par av rosa sokker og min rosa lue. Jeg er kald og redd.

Plutselig, en svart gris med rosa ører og rosa nese kaller meg. Det sier “oink-oink, oink-oink”.  Jeg går til grisen som står nær foten av fjellet. Det peker til noe. Når jeg se opp, se jeg en åpning. Jeg går til åpningen og går inn. Det er en hule. Jeg er på sjøkke! Innsiden hulen er tusenvis av mynter i gull, sølv og bronse.  Innsiden hulen er tusenvis av gullbarrer.

habbo-gold01

bilde fra grisens kamera. takk til :ArtfulDodger

Hvor er jeg?

 
Leave a comment

Posted by on May 3, 2013 in Habbo

 

Tags: , , , ,

So what do you think?

