RSS

A Story From My Virtual World (2)

04 May

Original postings can be found here.

DROMMENE: I HULEN

 

Hvor er jeg? Den er hva jeg spør til meg selv. Jeg er i hulen med tusenvis av mynter og tusenvis av gullbarrer.

 

“Hallo!” Jeg hvisker. “Er der noen her?” Stillhet. Jeg går rundt, men jeg finner ingen noe. Hulen er taus. Jeg hører den høres av vann ute bare. Jeg hører vinden blåser gjennom trær ute bare. Inne er alt taus bortsett kanskje fra riper av små insektene som gjør ikke redd meg.

 

Det er kvelden og jeg ikke vet hvor jeg er. Jeg er veldig trøtt etter løper så langt så jeg tenker jeg skal søve i hulen. Jeg tror det er beste stedet å være i kveld. Så jeg sitter nær en sekk av mynter. Jeg observerer at alle sekker har bokstaven “H” på dem. Jeg lurer hva er “H”. Er det Hulen eller Himmelen eller hva? Jeg tenker og tenker før jeg føler søvnig.

 

“Hva heter du?”

 

Hjertet mitt hopper. Jeg vekke opp. Hode mitt slår fra høyre til venstre og tilbake igjen. Jeg ser ikke noe. “Hallo!”, jeg sier. “Hei!”, den stemmen svar. “Hvor er du?”, jeg spør. “Her”, sier den stemmen. Jeg ser på venstre nær en  enorm stabel av gull. Jeg ser ikke noe. Hulen er mørk. Lyset kommer fra glimmer av skinnende steiner. Lyset kommer også fra tre fakler på veggen på bak av meg. Faklene! Hvem tente den faklene?!?

 

Jeg står opp å sjekk hulen. Jeg sikker der er folkets inne hulen. Noen tente faklene. Ugg! Hva er den? Jeg ser på veggen en veldig liten rød prikk som blinke og blinke. Det sammen som lys av kamera tar bilder.  Det er en webcam. Nå sikker jeg der er folkets her.

 

“Faren min installert webcam for sikkerhet min.”

 

Jeg slår rundt. “Hvor er du? Hvem er du? Vis deg!”, jeg skriker. Jeg kan ikke finne noe stein å bruke som våpen. Så jeg griper en gull koppe å bruke hvis den stemmen skal angripe meg. Men den stemmen synes av unge jenta. Den stemmen er søt. Den stemmen er vennlig.

 

Jeg ser grisen går mot meg.  Jeg går bakover mens innstramming grepet mitt rundt koppen. Jeg ser bak stabel av gullbarrer i håper å se ei jente. Men ingen er der.

 

“Er du ute etter meg?”

 

Jeg ser ned.

habbo-gold02 

“Du er ute etter meg. Oink-oink.”

 

Grisen er snakker. Hjertet mitt går plingeling. Jeg faller bakover imot flere sekker av mynter. Jeg er i sjøkker.

 

Grisen som pekte hulen til meg kan snakke…

 

 
Leave a comment

Posted by on May 4, 2013 in Habbo

 

Tags: , , , , , , , , ,

So what do you think?

